The Problems Faced by Teachers in Turkey During the COVID-19 Pandemic and Their Opinions
The Problems Faced by Teachers in Turkey During the COVID-19 Pandemic and Their Opinions Abstract The aim of this research is to reveal the problems faced by teachers in the education period during COVID-19 pandemic and to discuss their opinions regarding the process. As one of the qualitative research methods, the phenomenology pattern was used in the research. The study group consists of 80 teachers selected by using purposeful criterion sampling technique who work at public and private schools in different provinces of Turkey in 2019-2020 academic year. Within the context of the results of this study, it is observed that EBA TV/education portal plays an important role in meeting the educational needs of students and ensuring the continuity of education in COVID-19 pandemic process. Considering the themes and opinions that stand out in the context of teachers’ opinions, EBA TV/education portal is considered positive while there are problems with content, presentation and connection. According to the findings, the most common problems faced by the teachers during COVID-19 pandemic are students’ technical and hardware problems related to the internet connection, the inability of students to maintain their motivation to learn, the inability of parents to create a learning environment, and the lack of their support at home for their children. The majority of teachers have the opinion that the psychology of the students has been negatively affected during COVID-19 pandemic process, but there are also the students who could adapt to this process. An important finding in this study is that teachers think that their colleagues do not have necessary skills to use technology and they are low in motivation to use distance education technologies. Teachers think that after COVID-19 pandemic, things shall not be the same as before; the importance of school, teachers and face-to-face education shall be recognized again, and blended learning methods shall come to the fore. ปัญหาที่ครูในตุรกีต้องเผชิญในช่วงการระบาดใหญ่ของ COVID-19 และความคิดเห็นของพวกเขา บทคัดย่อ จุดมุ่งหมายของการวิจัยนี้คือการเปิดเผยปัญหาที่ครูต้องเผชิญในช่วงการศึกษาในช่วงการระบาดของ COVID-19 และเพื่อหารือเกี่ยวกับความคิดเห็นของพวกเขาเกี่ยวกับกระบวนการ ในฐานะที่เป็นหนึ่งในวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพรูปแบบฟีโนมีนวิทยาถูกนํามาใช้ในการวิจัย กลุ่มการศึกษาประกอบด้วยครู 80 คนที่ได้รับการคัดเลือกโดยใช้เทคนิคการสุ่มตัวอย่างเกณฑ์ที่มีวัตถุประสงค์ซึ่งทํางานในโรงเรียนของรัฐและเอกชนในจังหวัดต่าง ๆ ของตุรกีในปีการศึกษา 2019-2020 ภายในบริบทของผลการศึกษานี้พบว่า EBA TV / พอร์ทัลการศึกษามีบทบาทสําคัญในการตอบสนองความต้องการด้านการศึกษาของนักเรียนและสร้างความมั่นใจในความต่อเนื่องของการศึกษาในกระบวนการระบาดของ COVID-19 เมื่อพิจารณาถึงธีมและความคิดเห็นที่โดดเด่นในบริบทของความคิดเห็นของครู EBA TV / พอร์ทัลการศึกษาถือเป็นบวกในขณะที่มีปัญหาเกี่ยวกับเนื้อหาการนําเสนอและการเชื่อมต่อ ... Tufan Aytaç i Kırşehir Ahi Evran University International Journal of Progressive Education, Volume 17 Number 1, 2021
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น
สมัครสมาชิก ส่งความคิดเห็น [Atom]
<< หน้าแรก