The impact of digital leadership on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in Kuwait
When the education system was overwhelmed by the COVID-19 pandemic, school principals had to take on the mantle of digital literacy by ensuring that teachers and learners attained and utilized digital tools and platforms. This study aims to explore the impact of digital leadership among school principals on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in Kuwait. This quantitative study used two surveys, the Principal Technology Leadership Assessment, and the Teacher Technology Integration Survey. The sample consisted of 113 school principals and 404 teachers from public elementary schools in Kuwait. The study revealed that digital leadership among school principals had a positive impact on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic. Discussion and implications for policymakers, school principals, and future research are introduced. Keywords: digital leadership, technology integration, school principals, Kuwait, COVID-19 บทคัดย่อ เมื่อระบบการศึกษาถูกครอบงําจากการแพร่ระบาดของ COVID-19 ครูใหญ่ของโรงเรียนต้องสวมเสื้อคลุมของการรู้หนังสือดิจิทัลโดยมั่นใจว่าครูและผู้เรียนบรรลุและใช้เครื่องมือและแพลตฟอร์มดิจิทัล การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสํารวจผลกระทบของความเป็นผู้นําทางดิจิทัลในหมู่ผู้อํานวยการโรงเรียนที่มีต่อการรวมเทคโนโลยีของครูในช่วงการแพร่ระบาดของ COVID-19 ในคูเวต การศึกษาเชิงปริมาณนี้ใช้แบบสํารวจสองฉบับคือการประเมินภาวะผู้นําด้านเทคโนโลยีหลักและการสํารวจการรวมเทคโนโลยีของครู กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยครูใหญ่ของโรงเรียน 113 คนและครู 404 คนจากโรงเรียนประถมศึกษาของรัฐในคูเวต การศึกษาเปิดเผยว่าความเป็นผู้นําทางดิจิทัลในหมู่ผู้อํานวยการโรงเรียนมีผลกระทบเชิงบวกต่อการรวมเทคโนโลยีของครูในช่วงการแพร่ระบาดของ COVID-19 มีการอภิปรายและผลกรกระทบเชิงบวกต่อการรวมเทคโนโลยีของครูในช่วงการแพร่ระบาดของ COVID-19 มีการอภิปรายและผลกระทบต่อผู้กําหนดนโยบายครูใหญ่ของโรงเรียนและการวิจัยในอนาคต Munirah Khalid AlAjmi, The impact of digital leadership on teachers’ technology integration during the COVID-19 pandemic in Kuwait, International Journal of Educational Research, 2022,101928,
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น
สมัครสมาชิก ส่งความคิดเห็น [Atom]
<< หน้าแรก