Education during Covid19: Islamic perspectives on ethics for new media users for teachers and students
Education during Covid19: Islamic perspectives on ethics for new media users for teachers and students Abstract With the current situation of Covid19 outbreaks and the execution of lockdowns and social restrictions and distancing, people are turning to the use of smart technologies to communicate and perform daily activities. In fact, current education scenario during Covid19 has increased the need to use new media in the teaching and learning processes. In order to be a good user of the new media technology, Muslims must advocate to the principles of upholding knowledge and guidance from truthful sources of knowledge such as the Quran and Hadith to avoid becoming deviant users of the new media. The main objective of this paper is to present the Islamic perspectives in terms of the ethics of using the new media in education during covid19. This concept paper analyses data extracted from referencing secondary sources such as academic journal articles, scholarly books and online newspaper articles to understand new media and the current online distance learning situations taking place during the Covid19 phenomena. These guidelines would contribute towards aiding teachers and students to have an increase of knowledge and awareness towards the usage of new media as tools during การศึกษาในช่วง Covid19: มุมมองของอิสลามเกี่ยวกับจริยธรรมสําหรับผู้ใช้สื่อใหม่สําหรับครูและนักเรียน บทคัดย่อ กับสถานการณ์ปัจจุบันของการระบาดของ Covid19 และการดําเนินการตามมาตรการล็อคดาวน์และข้อ จํากัด ทางสังคมและการเว้นระยะห่างผู้คนกําลังหันไปใช้เทคโนโลยีอัจฉริยะเพื่อสื่อสารและดําเนินกิจกรรมประจําวัน ในความเป็นจริงสถานการณ์การศึกษาในปัจจุบันในช่วง Covid19 ได้เพิ่มความจําเป็นในการใช้สื่อใหม่ในกระบวนการสอนและการเรียนรู้ เพื่อเป็นผู้ใช้เทคโนโลยีสื่อใหม่ที่ดีมุสลิมต้องสนับสนุนหลักการของการส่งเสริมความรู้และคําแนะนําจากแหล่งความรู้ที่เป็นจริงเช่นอัลกุรอานและหะดีษเพื่อหลีกเลี่ยงการเป็นผู้ใช้สื่อใหม่ที่เบี่ยงเบน วัตถุประสงค์หลักของเอกสารนี้คือการนําเสนอมุมมองของศาสนาอิสลามในแง่ของจริยธรรมในการใช้สื่อใหม่ในการศึกษาในช่วง covid19 เอกสารแนวคิดนี้วิเคราะห์ข้อมูลที่สกัดจากการอ้างอิงแหล่งข้อมูลรองเช่นบทความวารสารวิชาการหนังสือวิชาการและแผ่นข่าวออนไลน์ Available online at www.jlls.org JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES ISSN: 1305-578X Journal of Language and Linguistic Studies, 17(1), 529-541; 2021
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น
สมัครสมาชิก ส่งความคิดเห็น [Atom]
<< หน้าแรก